Sociální novinky

Kdy musí zásilka procházet celním odbavením?

Zásilka musí procházet celním odbavením vždy, pokud se posílá z ČR do země mimo EU, nebo ze země mimo EU do ČR. Pozor, proclívat se tak musí i zásilky, které se posílají do Norska, Švýcarska nebo Turecka! Obdobně se musí odbavovat zásilky do některých území, která náleží pod státy EU (např. Faerské ostrovy).

 

Seznam členských států EU:

Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Itálie, Irsko, Kypr, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Malta, Maďarsko, Nizozemsko, Německo, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Velká Británie.

 

Co znamená celně odbavit?

Celním odbavením se rozumí vystavit celní dokumenty. Každá zásilka, která je přepravována mimo EU musí projít celním řízením ať už při exportu nebo importu.

 

Co ode mě budete potřebovat k odbavení exportní zásilky?

Pokud posíláte zásilku mimo EU budeme od Vás potřebovat fakturu pro celní účely (obchodní, nebo proforma), balící list, plnou moc a dispozice. Na základě těchto dokumentů Vás můžeme zastupovat v celním řízení a vyřídíme exportní celní odbavení v rámci ČR. Každý vývozce musí mít od celní správy přidělené EORI číslo.

Pro určité druhy zboží (alkohol či jiné citlivé zboží) mohou být potřeba i další dokumenty (různé certifikáty apod.). V případě potřeby Vás o tom budou naši kolegové z celní deklarace informovat.

 

Co ode mě budete potřebovat k odbavení importní zásilky?

Když se Vám bude doručovat zásilka ze země mimo EU, bude muset projít importním celním odbavením a celní úřad případně vyměří celní dluh (clo, případná spotřební daň...). Musíte mít přidělené EORI číslo (viz výše) a musíte nám udělit plnou moc pro zastupování v celním řízení. Po úspěšném vyřízení celního odbavení bude nutné zaplatit případný vyměřený celní dluh a následně Vám zásilka bude doručena.

 

Jaký je rozdíl mezi fakturou a proforma fakturou?

Běžná obchodní faktura se používá v případě, jestliže posíláte zboží za účelem prodeje, případně za jiným účelem (dar, zápůjčka apod.) a jeho hodnota je vyšší (orientační hranice je přibližně 25.000 Kč). U importního clení je možné použít pouze obchodní fakturu.

Proforma fakturu lze použít jen v případě, že se jedná o zboží „nekomerční“ povahy (zboží neprodáváte) a jeho hodnota není vysoká. Proforma se v praxi používá, když posíláte obchodním partnerům nějaké vzorky, případně dárek apod., nebo pro zásilky se soukromým zbožím mezi fyzickými osobami.

 

Co je to EORI číslo?

EORI číslo je identifikátor přidělovaný státem, resp. celní správou, na základě kterého se identifikují subjekty v rámci celního odbavování (výstupního i vstupního). Jako mají firmy pro běžné fungování v rámci ČR IČO, tak musí mít subjekty, které se účastní celního řízení, přidělené EORI číslo. Každý vývozce či dovozce dostane přidělené jedno unikátní trvalé EORI číslo (většinou totožné s firemním DIČ), soukromým osobám je vždy přidělováno ad hoc pro každý jednotlivý případ proclívání zásilky.

K přidělení EORI je potřeba vyplnit tento formulář. Pokud si nejste jisti, zda již máte EORI číslo přidělené, je možné si to snadno ověřit zadáním Vašeho DIČ na tomto odkazu.

 

Další novinkaPředchozí novinka

Poslední novinky

Spolupráce s Poczta Polska

Víte o tom, že na konci září se naši kolegové setkali se zástupci největšího polského dopravce a to Polskou poštou neboli Poczta Polska?

Jedním z bodů tohoto setkání bylo vyhodnocení dosavadní spolupráce v partnerské síti CTL - Cargo Trans Logistik AG a její další rozvoj.
Dalším důležitým bodem diskuse byl rozvoj obchodu mezi Českou republikou a Polskem včetně možnosti přímé spolupráce mezi společností Poczta Polska a Multimex Spedition. Na základě rozboru tohoto tématu se obě společnosti dohodli na přípravě přímé linky z Prahy do Vratislavi pro rok 2020, která by měla přinést zrychlení toku zboží mezi oběma státy a přinést celkovou úsporu nákladů a tím přinést pro naše zákazníky ještě lepší ceny, což považujeme za úspěch.


O dalším průběhu příprav Vás budeme informovat.

Team Multimex

 

Více informací

Valná hromada akcionářů CTL

V červnu 2019 se uskutečnila valná hromada akcionářů CTL -  Cargo Trans Logistik AG.
Místem konání valné hromady byl hotel Kloster v německém Hyadau.
Za společnost Multimex spedition se valné hromady zúčastnili Mikuláš Doubravský, prokurista a Aneta Rypotová, odpovědná za nové projekty.
Na valné hromadě, jako každoročně, došlo mimojiné ke schválení účetní závěrky společnosti za rok 2018, k odsouhlasení rozdělení zisku a ke schválení zásadních plánů na rok 2020.

Již tradičně je nedílnou součástí tohoto konání předávání certifikátů kvality za uplynulý rok, v tomto roce to bylo tedy za rok 2018. Zástupci společnosti Multimex spedition obdrželi z rukou pana P. Walter a N. Takács certifikát kvality na znamenité úrovni 97,45%, což považujeme za velký úspěch a ocenění naší kvalitní práce.

 

Více informací

Jsme členy asociací

Kontakt

Multimex spedition s.r.o.
Jana Želivského 2200/2
130 00 Praha 3
Česká republika

 

Telefon: +420 267 267 721
Email: info@multimex.cz
IČ: 27871673, DIČ: CZ27871673