Co je to bill of landing neboli náložný list?

Soziale Nachrichten

Co je to konosament neboli Bill of Lading B/L

Často se nás zákazníci ptají, co je to vlastně konosament.

Konosament je zvláštním typem náložného listu, který se používá při námořní přepravě. Jedná se o dokument, do kterého je zapsáno vlastnické právo k přepravovanému zboží a je cenným papírem, který představuje vlastnictví ke zboží..
 

Konosament v podstatě představuje závazek dopravce vydat převzatý náklad k námořní přepravě, bude-li mu předložen konosament a na něm potvrzeno přijetí nákladu k přepravě.

 

V České republice platná a účinná Hamburská pravidla definují konosament jako dokument, který je průkazem smlouvy o námořní přepravě a o převzetí nebo naložení zboží dopravcem a jímž se dopravce zavazuje, že vydá zboží při odevzdání tohoto dokumentu, přičemž ustanovení o tom, že zboží má být vydáno na řad jmenované osoby nebo na řad nebo doručiteli, zakládá takový závazek

 

Jaké funkce vlastně konosament plní?

V první řadě usnadňuje převod vlastnického práva k přepravovanému zboží.
Převod vlastnictví se uskuteční převodem konosamentu a tím se zjednodušuje obchodování se zbožím, které je tou dobou přepravováno nebo se nalézá například ve skladu.

V druhé řadě konosament slouží jako potvrzení o množství, kvalitě, označení zboží a o tom, zda bylo zboží vůbec na palubu lodi naloženo.
V neposlední řadě je konosament také důkaz o existenci smlouvy o přepravě zboží.

 

Druhy konosamentu

Jako u jiných cenných papírů, tak i u konosamentu rozeznáváme následující druhy:

  • Konosament na jméno („Named B/L“, „Straight B/L“)
  • Konosament na řad („Order B/L“)
  • Konosament na doručitele („Bearer B/L“)
  • Palubní konosament/konosament o nalodění („On board B/L“, „Shipped B/L“)
  • Přejímací konosament („Received for Shipment B/L“)

 

Funkce konosamentu

  • Převodní funkce
  • Potvrzení o převzetí zboží
  • Prohlášení o množství nakládaného zboží
  • Prohlášení o stavu nakládaného zboží
  • Prohlášení o označení nakládaného zboží
  • Prohlášení o zboží přepravovaném v kontejnerech

Věříme, že díky našemu článku máte v pojmu konosament neboli také Bill of Lading či zkráceně B/L který se používá v námořní přepravě již alespoň trochu jasno.
Ale pokud i přes zběžné vysvětlení máte jisté pochybnosti, nevadí. Je tu pro vás připraven náš tým z oddělení námořní přepravy, který vám se vším ochotně pomůže.

 

Nächste NeuheitVorherige Neuheit

Aktuellste Neuheiten

Multimex k aktuální situaci

Koronavirus neboli nemoc Covid-19, je pojem, který momentálně ovlivňuje již celý svět a tím pádem i činnosti naší společnosti Multimex spedition s.r.o. včetně života všech našich kolegů a zaměstnanců.
 

Rádi bychom ujistili všechny naše klienty, že i když je situace velmi vážná, děláme vše pro to, abychom zachovali naše spediční a logistické služby v maximální možné míře, dostáli našim závazkům a zároveň se soustředíme na budoucnost, neboť jsme si vědomi toho, že logistická doprava je zásadním prvkem ekonomiky a pohyb zboží musí být zachován, aby zásobování firem a obyvatel bylo v rámci možností plynulé.
 

Naši zaměstnanci se snaží promptně reagovat na okolnosti, které se mění ze dne na den, dokonce z hodiny na hodinu, ať už jde o dovoz zboží do území, které se nachází v karanténě, či do/ze států, které uzavírají své hranice.
 

Při tom všem je samozřejmě naší prioritou zdraví nejen vás našich klientů, ale i našich zaměstnanců, neboť jsme si vědomi toho, že pokud zanedbáme hygienická opatření, naše snaha vyjde vniveč. Ani nám se nevyhýbá problém s dostupností ochranných pomůcek, nicméně děláme vše pro to, abychom naše zaměstnance těmito pomůckami vybavili a musíme konstatovat, že se nám to i díky našim dodavatelům prozatím daří. Zaměstnanci, u kterých je to možné, pracují v režimu home office.
 

Zároveň jsme zpřísnili dezinfekční opatření na našich logistických pracovištích, dezinfikujeme nejen dopravní techniku, ale i společné prostory.

K celé situaci přistupujeme zodpovědně, sledujeme nařízení vlády ČR a pevně věříme, že vše přečkáme ve zdraví a naše společnost bude zodpovědně uspokojovat poptávku našich spedičních a logistických služeb v těchto složitých podmínkách.
 

Sledujte nás na našem webu či sociálních sítích, kde Vás budeme o měnících se záležitostech průběžně informovat.

mehr...

Valná hromada akcionářů CTL

V červnu 2019 se uskutečnila valná hromada akcionářů CTL -  Cargo Trans Logistik AG.
Místem konání valné hromady byl hotel Kloster v německém Hyadau.
Za společnost Multimex spedition se valné hromady zúčastnili Mikuláš Doubravský, prokurista a Aneta Rypotová, odpovědná za nové projekty.
Na valné hromadě, jako každoročně, došlo mimojiné ke schválení účetní závěrky společnosti za rok 2018, k odsouhlasení rozdělení zisku a ke schválení zásadních plánů na rok 2020.

Již tradičně je nedílnou součástí tohoto konání předávání certifikátů kvality za uplynulý rok, v tomto roce to bylo tedy za rok 2018. Zástupci společnosti Multimex spedition obdrželi z rukou pana P. Walter a N. Takács certifikát kvality na znamenité úrovni 97,45%, což považujeme za velký úspěch a ocenění naší kvalitní práce.

 

mehr...

Wir sind Mitglied in Verbänden

Contact

Multimex spedition s.r.o.
Jana Želivského 2200/2
130 00 Praha 3
Česká republika

 

Telefon: +420 267 267 721
Email: info@multimex.cz
IČ: 27871673, DIČ: CZ27871673